A polgármester az irodájában ülve próbálgatta a friss laptopját, és káromkodva kattintgatott. Csöcsönként az arcába ugrott egy-egy felugró ablak, alig győzte bezárogatni, a tapipad már füstölt, a mutatóujj ujjlenyomata örökre bevésődött az anyagba. Valahol a távolból mély morgás hallatszott. Talán vihar lesz?
Kinézett az ablakon, de tiszta volt az ég. A morgás azonban egyre hangosabb lett, a kiskanala is megcsörrent a kávéscsészében. Felrángatta a nadrágját, és az ablakhoz lépett. A látványtól annyira meglepődött, hogy a kókadt szerszámára ráhúzta a cipzárt. Az üvöltés túlszárnyalta a főtérre begördülő rózsaszin Cadillac V8-as motorjának vartyogását.
A nyitott tetejű hatalmas amerikai cirkáló nagy feltűnést keltett kis falunkban, ami csak részben volt köszönhető az anyósülésen terpeszkedő szőke plasztikribinek. A férfiak nagy része teljesen tudathasadásos lett, nem tudva melyikre koncentráljon: a 8 hengerre, vagy a két dudára. A sofőr emiatt el is lényegtelenedett, pedig a hatalmas cowboy-kalapjában ő sem volt mindennapi figura.
A polgármesternek bemutatkozott, a nevét a hossza miatt senki sem birta megjegyezni. Manyika, a titkárnő csak remélte, hogy nem lesz jegyzőkönyv készitve a megbeszélésről, mert ennek még a röviditése is több leütés, mint egy cikk a Story magazinból.
Megbeszélés volt, de a spanyol befektető titokban akarta tartani az üzleti terveit, igy nem lett irásos feljegyzés. A szó meg elszáll, mint tudjuk... egészen az ajtónál hallgatózó dolgozókig. Ebből következően egy óra múlva már a süket Cilike is tudta, hogy a faluba a spanyolok autósmozit akarnak csinálni, keresik a megfelelő területet.
Másnapra a gazdák traktor helyett úthengerrel vágtak neki a határnak, reggel 9-re keményre döngölt föld vette körül a falut. A vetési varjak döbbenten üldögéltek a sok kirakott "ELADÓ FÖLD!" táblán, még károgni is elfelejtettek. Az érkező Cadillac hangja és látványa adta meg nekik a végső lökést: irány Etiópia, még ott is több a kaja.
A Cadillac előtt a polgármester ment Suzukijával, anyósülésen Manyikával, aki az alkalomra kellőképpen kirittyentette magát. Kihízott kosztümjén keresztül meg lehetett számolni a hurkáit, a narancsbőre pedig kivillant a szoknya alól. (Hátha megtetszik a spanyolnak, hiszen ott nagy narancsültetvények vannak. A szőke ribanc meg biztos a lánya...) A polgi nem mert oldalra nézni, mert a túlpingált nőszemély a busómaszkszerű fejével a frászt hozta rá. Emiatt mindenhol csak balra kanyarodott, úgy vezetve a befektetőt. Mivel nem volt körgyűrű a falu körül, a főúttól jobbra eső földtulajdonosok megszivták.
Két órás cirkálás után a megfelelő terület kiválasztásra került, a falu széli legelő "személyében". Ez önkormányzati terület volt, igy a polgi is dörzsölte a markát. Nokiás és whiskys dobozok lebegtek a szeme előtt, mikor belecsapott a napbarnította tenyérbe.
Hamarosan megépült a mozivászon is, pár száz darab szalmabálából és összevarrt lepedőkből. A kaját (popcorn) és piát kitelepült vendéglátós adta egy rozzant lakókocsiból, amin az ÜVEGTIGRIS felirat helyére AUTÓSMOZI került. A jegyeket is itt lehetett megvenni, 2000 Ft-ért/autó.
Ezt később megváltoztatták, mert volt mikor egy Lada 12 személlyel érkezett, akikből aztán hatan a kocsi tetejére kiülve élvezték a filmet, eltakarva a kilátást a többiek elől. Egyedül Géza látott rendesen a hátsó sorban, a Zetorból.
A nyár legnagyobb durranásának igérkezett a jó előre meghirdetett "Halálos iramban - Maraton". A környező megyékből gyülekeztek a boyracerek, szénné tuningolt Suzukikkal, leültetett hármas Golfokkal, és kék fénycsővel ellátott Calibrákkal. A program igéretes volt: Halálos iramban (The Fast and the Furious) cimű film eddigi összes része, ráadásul a magyar premier előtt egy nappal a vadonatúj negyedik résszel! Csoda, hogy az összes benzingőzös rákattant?
Zsúfolásig megtelt a mozi, heringek módjára álltak egymás mellett a neonzöld és citromsárga autók, kisebb-nagyobb szárnyakkal, csicsákkal. A falubeli kissrácoknak megvolt életük első orgazmusa, amikor a Temető-dombról lenézve stipi-stopizták az "élő matchboxokat".
Volt egy nagyon különleges extra szolgáltatás a filmnézőknek. A kocsijukat felemelték, és a film eseményeit követve lehetett akár 200-al száguldva kanyarogni egyhelyben állva. A borsos árat (5000 Ft) csak kevesen fizették ki.
Akik megtették, habzó szájjal mesélték az élményt a többieknek a szünetben. Mutogatták a telefonnal készitett videókat: a kilométeróra bőven 200 fölött járt, előtte szélesvásznon futott maga a film. Kurvanagyflashhhhhh!
A szünetet meg kellett hosszabbitani, szinte kivétel nélkül mindenki kérte az extrát.
A második és harmadik rész alatt szmogriadót kellett elrendelni a faluban, és többen úgy érezték, mintha a Hungaroringen laknának. A benzinkutas lajtoskocsival hordta a benyát a mozihoz, ahol locsolótömlővel és tölcsérrel felfegyverkezve töltötte az autókat, mint valami gyalogtanker.
A nagyedik részt azonban hiába várták a nézők, reklámok futottak végtelenitve a vásznon. Türelmetlenül dudáltak, majd páran kiszálltak érdeklődni. A mozigépésznek azonban nyoma veszett. Ez volt a kisebbik gond...
A felbakolt autókról ugyanis hiányzott mind a négy kerék.
Ez volt az utolsó előadás az autósmoziban, a spanyol befektetőt azóta senki sem látta, állitólag jól menő felnikereskedése van.
Utolsó kommentek